ETNA EVW8161WIT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA EVW8161WIT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

ironman56 16-09-2021

Een vaatwasser van niets

Heel slecht.
Hiervoor had ik een Siemens uit 1973 die wel luidruchtig was maar prima zijn werk deed.
Nu deze Etna, maar het is een drama.
Vaat niet schoon en droog.
Ik ga weer een Siemens kopen, deze gaat naar het oude ijzer.

Minpunten

• vaat niet schoon
  • vaat niet droog

Officiele reactie van Atag 17-09-2021

Beste Ironman56,

Vervelend om te lezen dat uw ervaring met de vaatwasser zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om u dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klant veel en natuurlijk ook lang plezier mag beleven aan onze apparatuur. Wij betreuren het wanneer een klant niet tevreden is. Wij willen graag met u meekijken wat er aan de hand is. Indien u dat ook wenst ontvangen wij graag een email met uw contact- en adresgegevens. Kunt u dit mailen naar webcare@atagbenelux.com?

Niki Webcareteam ETNA

M. Broks 10-03-2015
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

compleet waardeloze machine, wast niet schoon, droogt zeer slecht, nazorg van de klantenservice van Etna, Atag, Pelgrim is ook al om te huilen, arrogante horken die vinden dat een machine maar twee jaar hoeft mee te gaan, we hebben in het verleden best veel gekocht van dit bedrijf, oa een wasmachine die na 2 jaar en 3 maanden zowat stond af te branden in de badkamer, een vaatwasser die niet doet waar hij voor gemaakt is en een koelkast die de hele dag staat te rammelen wat volgens Pelgrim normaal is bij het "amerikaans"model. Achteraf allemaal rommel gekocht dus!!

AC Muns 14-10-2013
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Ik heb deze machine nu een paar jaar in gebruik. Het was resultaat is om te huilen. Eerst moet alles afgewassen worden met de hand dan in de machine. En vervolgens is het nog niet schoon en niet droog, dus moet ik ook nog alles met de hand afdrogen. Niet mijn idee van een vaatwasser. Wat een miskoop. Typisch gevalletje van goedkoop duurkoop.

poppekop 06-03-2013
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

na heel veel heen en weer gemailen gebel, bleek dat de watertoevoer niet goed werkte. Het zou enorm helpen als er een gebruikershandleiding bij zat met alle foutcodes per model. Ik snap dat het goedkoper is om een combi handleiding mee te geven, maar maak die dan qua foutcodes compleet.

Afijn het blijft een punt dat het verstellen van het bovenrek niet zo eenvoudig is als het in de handleiding staat. Je kan het rek er niet zomaar uit halen, je moet met een schoevedraaier en veel kracht de dopjes eraf wurmen.

Minpuntje is ook dat als je de bordenrekjes neerklapt, deze onder het bestekmandje komen. Als je later besluit deze toch nodig te hebben, moet het bestekmandje eruit en als je pech hebt, moet je de borden uit het voorste rekje ookeruit halen.

Verder wast hij netjes schoon, het 2 uur programma voor aangekoekte vaat heeft totaal geen problemen met vaat die al een week is ingedroogd.

Het 3 in 1 programma kan je niet gebruiken aangezien het mandje voor de tablet niet wordt meegeleverd.

poppekop 11-11-2012
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

vaatwasser werkt sporadisch, de gebruiksaanwijzing geeft alleen voor andere modellen de uitleg van foutcodes. Via de ETNA helpdesk wel de andere foutcode betekenissen gekregen, maar niet die ik heb (lampje onder drogen knippert snel) De leverancier (bemmel-kroon) belooft ze te emailen, maar doet dat niet.

Het verstellen van het bovenrek staat slecht beschreven, het doet voorkomen alsof de bovenste korf er zo uit kan, maar in werkelijkheid moet je met een stevige schroevendraaier en veel kracht eerst nog 2 dopjes verwijderen.

Het korfje voor het 3 in 1 programma wordt niet geleverd, dus het 3 in 1 programma is onbruikbaar, er is een programma minder dan beloofd

toegegeven, de keren dat de machine wel heeft gewerkt was de vaat prima schoon, maar ik heb toch graag, dat als ik hem aanzet, dat hij dan ook gewoon werkt.

M.Koster 16-02-2012
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Erg goed, rekjes kunnen wat steviger maar hey, voor deze prijs echt een topper! Alles echt schoon en alles echt droog!

JKforyou 02-11-2011
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Wat een waardeloze wasmaschine. Aangekocht na aanleiding van het predikaat "beste koop". Wellicht heeft de consumentenbond alleen maar gekeken naar de vaatwasser en hem niet uitgeprobeerd want dan had deze maschine "beste koop" nooit gehad.

De bovenruimte voor glazen en kopjes is goed en zelfs erg ruim te noemen. Helaas gaat dat wel ten koste van de ruimte onder. In het onderste gedeelte kun je vrijwel geen messen, borden, of pannen zetten zoder dat de sproeiarm er tegen aan slaat (tenzij het spullen zijn uit een poppenhuis). Wat we ook geprobeerd hebben het is niet (op een normale manier) mogelijk om de vaat schoon of zonder hapering uit de maschine te krijgen.

Mijn beoordeling is dan ook dramatisch laag.
Wasresultaat 3 (hij spoelt water)
Mogelijkheden 1 (heeft hij niet)
Gebruikersgemak 1 (hij is niet te gebruiken)
Vormgeving 9 (maschine ziet er leuk uit)
Duurzaamheid 1 (had ook een 10 kunnen zijn want iets wat je niet kunt gebruiken slijt niet).

JKforyou 20-02-2012

Met excuses aan ETNA voor de bovenstaande beoordeling. We zijn een tijd verder en ik kan/moet mijn mening over de vaatwasser herzien. Het apparaat voldoet wel degelijk aan de verwachting die ik er vooraf van had. Het bovenste rek is in hoogte verstelbaar, zo blijkt achteraf. Dit wordt echter niet duidelijk (genoeg) beschreven.

Hij wast alles prima schoon (zonder op de plastic water achte te laten)).

De mogelijkheden zijn t.a.v. de prijs prima te noemen.

Het gebruikersgemak is niet helemaal wat ik ervan had verwacht maar is (als je er een tijdje mee hebt gewerkt), prima te doen.

De vormgeving was al dik in orde.

Volgens mij zit het met de duurzaamheid van het apparaat wel goed. Ik heb nog geen vervelende ongemakken kunnen ontdekken.

Wasresultaat 9
Mogelijkheden 8
Gebruikersgemak 7
Vormgeving 9
Duurzaamheid 8

hantayo 02-03-2015

haha, ik heb ook gescholden maar na het verplaatsten ging het goed, alleen daar moest ik etna voor bellen

lotte1976 07-09-2011
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Ik heb de Etna nu 2 wkn in gebruik en ik heb spijt dat we hem hebben gekocht. Er past weinig in. Het bovenste rek hangt zo laag dat je in het onderste rek niet eens een groot bord kunt plaatsen, anders kan de sproeiarm niet meer draaien. Ook passen er maar 2 pannen onderin in. Ook weer hetzelfde euvel met de sproeiarm die dan te weinig ruimte heeft, hij kan niet langs de pannen. De rekjes gaan niet soepel erin en eruit met de vaat erin doen. Als je het onderste rek eruit haalt, komt ie er meteen helemaal uit en hij gaat helaas ook niet soepel terug als je hem weer in wilt schuiven. Blijft altijd wel ergens aan hangen. De programma's die erop zitten, zijn wel oke. Maar door het gebrek aan ruimte en het gebruiksgemak zou ik bijna weer zelf de afwas gaan doen. Voor een 1persoons huishouden is het welllicht een prima dingetje, maar voor een gezin is het zeer onhandig. Ik zou hem niemand aanraden.

Roberto46 26-03-2012

Hallo, ik weet niet of het nog van toepassing is, maar ik lees in de revieuws hier dat het rek in hoogte verstelbaar is.
Ben zelf op zoek naar een nieuwe,,,weer een Etna oude heeft 12 jaar probleemloos gedraaid....dus weer een Etna!

NataschaBS 20-07-2011
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Over het algemeen een fijn apparaat. Het meest tevreden ben ik over het geluid in vergelijking met mijn oude apparaat (was wel al 16 jaar oud).
Ik gebruik meestal het eco/50 graden programma waar ik erg tevreden over ben. Voor vuilere vaat/pannen/ovenschalen wast het 65 graden programma netjes schoon. Weinig vuile vaat wordt met het 40 graden programma wel schoon maar niet droog. Wel vind ik een gemiddelde wastijd van 2,5 uur best lang. Daarom was ik met gebruik van de uitgestelde starttijd meestal 's nachts. Bij onderbreking duurt het even voordat het programma verder draait; het start/reset-knopje is ook niet duidelijk.
Vormgeving matig waarmee ik doel op de indeling: er is geen rekening gehouden met dinerborden want daar past nog geen gebaksbordje naast. Bordenrek kan neergeklapt worden, maar komt dan tegen het bestekskorf aan. Bovenste korf in hoogte verstelbaar; lage stand past er nog geen dinerbord in het onderste korf, hoge stand zijn de rekjes boven de kopjes volstrekt onbruikbaar.
Op een andere vergelijksite zijn de rescensies van dit apparaat ronduit slecht.

kaas17 26-11-2010
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Vaatwasser droogt erg slecht, we zetten hem altijd een uurtje open als hij klaar is.
De vaatwastablet lost slecht op, soms goed en soms helemaal niet.
Tablet moet in een onhandig extra mandje en niet in het vakje in de deur.
Slecht te vullen, afwas valt steeds om.
Duurzaamheid is matig, de eerste nieuwe kon direct terug naar de winkel, omdat de deur scheef gemonteerd was.
Ik vind ook het sluiten van de deur erg slapjes.
Een Etna wordt het dus niet meer na deze, voor mijn part gaat deze bijna nieuwe binnenkort al de deur uit.

Vic001 11-10-2010
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

De vaatwasser bij CleverCow besteld. De bestelling en bezorging verliepen zonder enig gedoe. Een mooi apparaat. Lekker stil. Voor een goed droogresultaat moet ook bij 3in1 programma zout en glansmiddel toegevoegd worden. Maar dit geld ook voor de andere vaatwassers. De problemen die ik in verschillende reviews van de andere vaatwassers las, zoals vallende vaat, trillende onderdelen of niet oplossende wastabletjes heb ik bij deze vaatwasser absoluut niet waargenomen. De vaat komt veilig en schoon uit de wasser. Voor de producent zou ik toch twéé verbeterpunten noemen:
- de vergrendelmechanisme (sluiting) zou beter van ijzer moeten zijn. (Ik wil niet zeggen, dat het slotje binnenkort kapot gaat, maar dit zou duurzaamheid toch verhogen). De sluitingmechanisme is trouwens ook bij veel duurdere merken vaak van plastic gemaakt.
- achterwand zou beter boven schuimrubber met een steviger materiaal bedekt worden.
Ik zou deze vaatwasser dus zeker adviseren. De kwaliteit- / prijsverhouding lijkt mij heel goed.

josweltings 11-08-2010
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Sinds een paar dagen in mijn bezit nadat de Miele (15 jaar) het had begeven. Eerlijk is eerlijk, de Miele was wat robuuster maar tot nu toe ben ik erg tevreden over het wasresultaat en het geluid. Wel vind ik de wastijd van 2,5 uur wat lang.
Ben benieuwd hoe de machine er over 2 jaar bij staat. Ben wat dat betreft nieuwsgierig naar de bevindingen van iemand die de machine vanaf het moment van uitkomen in zijn/haar bezit heeft.
Al met al is mijn eerste indruk positief. Zeker met dit prijskaartje.

hg s 01-07-2010
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

na veel zoeken en vergelijken kwam ik tot deze keus door goeden reviews en de volledige garantie voor twee jaar.het gebruik is gemakkelijk te volgen en op stand 3 in 1 wast hij heel goed schoon en droog,en hij is heel stil in gebruik,dat had ik niet gedacht voor zo,n prijs.als je in een gebied woont waar ze geen hard water hebben dan blijfen de lampjes van
het zout en spoelglans branden,dat is een beetje storend,maar verder werkt hij perfect,bij het aanmelden van het apparaat bij ETNA krijg je de garantie voor 3 jaar erbij,dus totaal 5 JAAR garantie.
een geweldig apparaat

redban 13-04-2010
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Omdat de goede recensies hier op kieskeurig en de scherpe prijs mij doen heeft besloten deze vaatwasser te kopen, plaats ik ook mijn ervaring hier.

De goede recensies zijn zeker niet gelogen, dit is een zeer fijne vaatwasser, nu een week in bezit en heeft al menig afwasbeurten gemaakt.

De machine is zeer stil, goed in te ruimen en de vaat komt er perfect droog uit(tot nu aan toe alleen het 3- in 1 programma gebruikt)
Het 3- in 1 programma duurt ongeveer 2,5 uur.
Nadat het programma klaar is, even de deur een paar minuutjes openzetten zodat je geen last van condens krijgt en de vaat is schoon en droog.

Handleiding is duidelijk en bediening van het apparaat ook.

Zoals elders gezegd zou een resttijd-indicator handig zijn, maar dit mag de pret niet drukken.
Ik ben zijn zeer tevreden over dit product!

Voor ieder die een goede en ook goedkope vaatwasser wil is dit een zeer goede keus.

RNI2020 28-03-2010
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Normaliter huurde ik de laatste 18 jaar altijd een vaat machine maar doordat de verhuurder nu de minimale huurtijd op 5 jaar heeft gesteld heb ik de Etna 8161 aangeschaft.
Zeker gezien zijn prijs een perfecte machine. RVS kuip, stevige boven- en onderkorf, 6 programma's ( een zelfs een 3 in 1 ) en hij is zuinig in het verbruik, bij het 40 graden programma verbruikt deze Etna slechts 12 liter en 500 watt.

Het resultaat is op alle programma's goed tot zeer goed.

De bovenkorf is verstelbaar, gezien het gemiddelde formaat van de borden in Nederland geen overbodige luxe.

Ook al doet de prijs anders vermoeden, de Etna 8161 oogt sterker als menig duurdere vaat machine en hij is beduidend stiller met z'n 46 DB ( mijn katten liggen op het apparaat, tijdens het draaien van een programma, te spinnen ).

De fabrikant is erg zeker van dit product, men geeft 2 jaar volledige garantie, inclusief voorrijkosten en arbeidsloon, iets dat erg prettig overkomt indien men bedenkt dat een vaat machine in sommige huishoudens elke dag in gebruik is.

Zijn er negatieve puntjes?
Ja, de handleiding, daar ontbreekt een heldere uitleg hoe de bovenkorf hoger te stellen en bij het hoofdstuk "Storingsmeldingen" is men vergeten te vermelden dat het voortganslampje, dat tijdens een programma altijd knippert, bij een storing snel gaat knipperen.

Voor de rest ksn ik alleen maar zeggen: Als je interesse hebt in de 8161, kijk dan voor de prijzen hier op de site in het 2e vak, dat is de prijs die je betaalt, het tarief in het 1e vlak is de prijs zonder bezorgkosten....

Zoltan888 31-01-2010
Geschreven voor: ETNA EVW8161WIT

Sinds enkele dagen deze vaatwasser in bezit. Ben zeer te spreken over dit Hollandse product. Erg stil en zuinig. Sober, maar overzichtelijk bedieningspaneel en goede programma's. Ik mis een resttijdindicator, maar de vaatwasser 'piept' wel netjes als hij klaar is.